عوارض سياه دانه آسياب شده چيست؟

در اين .بلاگ در مورد اثرات درماني آجيل صحبت مي شود

  • عوارض سياه دانه آسياب شده چيست؟
  • چرا بايد كامنت اينستاگرام بخريم؟
  • ليست كامل وسايل جشن تولد چيست؟
  • قانون جذب ازدواج
  • تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس

عوارض سياه دانه آسياب شده چيست؟

۵۹ بازديد

سياه دانه داراي طبع گرم و خشك حاوي مقدار زيادي پتاسيم ، اهن ، ويتامين هاي B1 ،B2 ،B3 است كه براي بسياري از امراض درمانگر است.

از خواص اين دانه هاي روغني مي توان به بهبود اختلالات قاعدگي ، ديابت ، بهبود زخم ها ، مشكلات گوارشي ، روماتيسم ، خاصيت ضد باكتري و ضد قارچ ، درمان فشار خون و زخم معده اشاره كرد.

همه فكر مي كنند فقط ماهي است كه منبع غني امگا 3 است اما سياه دانه نيز سرشار از امگا 3 است.

اما با تمامي خواص و ويتامين هايي كه دارد برخي عوارضي را نيز سبب مي شود كه نمي توان از ان چشم پوشي كرد و بايد به مصرف ان توجه كرد.

سياه دانه پوشش ضخيمي دارد كه اين پوشش به صورت طبيعي از دانه دروني كه حاوي مواد موثره هاي مختلف شامل تميوكينون ، دي تيمو كينون ،تيمول و … و روغن آن در برابر نور ، گرما ، حرارت نگه داري مي كند بنابراين اگر ان را پودر كنيد در برابر هوا اكسيد مي شود و بايد سريع مصرف شود اما با مخلوط كردن ان با عسل اكسيد نمي شود و از فساد ان جلوگيري مي شود و تا 3 ماه در يخچال ميتواند نگه داري شود.

در تحقيقات براي سياهدانه مسمويت خاصي نام برده نشده است اما به دليل پتاسيم بالايي كه دارد براي كساني كه مشكلات جدي كليوي دارند احتمالا بروز اسيب دارد و همچنين براي خانم هاي باردار نيز به دليل قاعدگي اوري احتمال سقط جنين را بالا مي برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.