چگونه آجيل و خشكبار را ضد عفوني كنيم؟

در اين .بلاگ در مورد اثرات درماني آجيل صحبت مي شود

  • عوارض سياه دانه آسياب شده چيست؟
  • چرا بايد كامنت اينستاگرام بخريم؟
  • ليست كامل وسايل جشن تولد چيست؟
  • قانون جذب ازدواج
  • تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس

چگونه آجيل و خشكبار را ضد عفوني كنيم؟

۴۹ بازديد

رپرتاژ آگهي – اين روز ها تمام مردم جهان در حال مبارزه و حفظ بقاي خود در برابر ويروس كرونا هستند. ويروسي كه با تضعيف سيستم تنفسي جان آدمي را به خطر مرگ تهديد مي كند. روز هاي قرنطينه گرچه مانند سابق نيست اما از مردم شريف كشورمان عاجزانه درخواست داريم كه بخاطر جان خود، عزيزان و كادر درمان زحمتكش تا جايي كه ممكن است از منزل خارج نشوند. در اين مقاله كه توسط تيم فروشگاه اينترنتي زربار به رشته تحرير در آمده است به راهكارهايي براي ضد عفوني كردن آجيل و خشكبار پرداخته شده است.

آجيل و خشكبار زربار:

زربار با راه اندازي فروشگاه آنلاين آجيل و خشكبار و ارسال به سر تا سر ايران سعي كرده است قدمي كوچك در راه خدمت رساني بهتر به مردم كشور خود بردارد. اينك شما مي توانيد از طريق درگاه ايمن ما خريد اينترنتي آجيل، خشكبار، تنقلات و ساير محصولات ما را ثبت و در اسرع وقت آن را درب منزل تحويل بگيريد.

 

اهميت مصرف خشكبار:

وزير بهداشت و پزشكان متخصص در رسانه هاي مختلف اعلام كرده اند كه تنها رعايت بهداشت نيست كه بدن را از اين ويروس مصون نگه مي دارد؛ بلكه اهميت خوردن خوراكي هاي مقوي و سالم و تقويت سيستم ايمني بدن از جايگاه ويژه اي برخوردار است. آجيل و خشكبار جزو تنقلاتي هستند كه هميشه سلامت بدن را حفظ مي كنند. شايد براي شما هموطنان عزيز اين سوال پيش بيايد كه چگونه بايد از نداشتن ويروس خشكبار اطمينان حاصل كرد؟

بايد ادعا كنيم كه تمامي محصولات زربار توسط دستگاه هاي تمام اتوماتيك بسته بندي مي شوند و بسته ها با رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي به دست شما عزيزان مي رسند. اما در اين مطلب روش هايي براي ضد عفوني كردن محصولات خشكبار ارائه مي دهيم كه حتما كاربردي خواهند بود.  همچنين مي توانيد خريد آنلاين خشكبار را از اين سايت انجام دهيد و درب منزل در سرتاسر كشور تحويل بگيريد.

چگونه آجيل و خشكبار را ضد عفوني كنيم؟

  • نكته اول اين كه حتما بسته بندي محصولات را پس از اين كه تحويل گرفتيد با الكل ضد عفوني كنيد يا در ظرفشويي با آب و صابون تميز كنيد.
  • اگر آجيل خريداري كرده ايد حتما به اندازه ي وعده اي كه قرار است مصرف شود برداشته و در ظرفي قرار دهيد و آن را داخل ماكروفر بگذاريد. تحقيقات نشان داده است كه ويروس كوويد ۱۹ به حرارت و گرماي بالاي ۳۵ تا ۴۰ درجه حساسيت نشان مي دهد و از بين مي رود. آجيل را به مدت چند دقيقه در دستگاه مورد گرما قرار دهيد و سپس خارج كنيد. اگر آجيل با حرارت داخل ماكروفر بخار كرده بود آن را روي پارچه اي تميز يا سيني پخش كنيد تا رطوبت آن خارج شود. اين مقدار گرما تاثيري در طعم و يا بافت آجيل شما نخواهد گذاشت.
  • اگر دستگاه ماكروفر در خانه نداريد و از فر استفاده مي كنيد، آجيل را روي سيني فر پخش كنيد و چند دقيقه به آن گرما بدهيد و سپس از آن استفاده كنيد. نكته اصلي اين است كه دما و زمان را با دقت انتخاب كنيد كه باعث خراب شدن محصول نشود.
  • اگر قصد داريد كه گرما را با استفاده از شعله گاز به آجيل منتقل كنيد يك قابلمه را از آجيل پر كنيد. (دقت كنيد كه ميزان آجيل را بر حسب وعده ي مصرف شخصي تان برداريد نه بيشتر) قابلمه را براي چند دقيقه روي شعله هاي گاز قرار دهيد و با وسيله اي تميز به طور مداوم آن را هم بزنيد كه ته نگيرد و نسوزند.

  • اگر به موارد بالا دسترسي نداشته ايد مي توانيد از باد گرم سشوار كمك بگيريد. مقدار مناسب آجيل را ظرفي ريخته و باد گرم سشوار را به طور مستقيم بر روي آجيل خود پخش كنيد.
  • مواردي مانند خشكبار را كه نمي توان تحت حرارت مستقيم قرار داد مي توانيد تا سه روز از آن مصرف نداشته باشيد و براي اطمينان مدت كوتاهي آن را جلوي تابش گرم خورشيد بگذاريد.
  • برخي از خشكبار را مي توانيد در كيسه پلاستيكي قرار دهيد و آن را در ماكروفر بگذاريد و براي چند دقيقه آن را حرارت دهيد. اينگونه با خيال راحت تر مي توانيد خشكبار را در يخچال و يا كابينت جاسازي كنيد.
  • از ديگر مواردي كه مي توان براي ضد عفوني كردن خشكبار استفاده كرد اين است كه يك قابلمه را با سه الي چهار قاشق غذا خوري آب پر كنيد.سپس خشكبار خريداري شده را داخل قابلمه قرار دهيد. زماني كه آب شروع به بخار كرد يا و مطمئن شديد كه حداقل ۴۰ درجه گرما به خشكبار شما منتقل شده است، آن ها را بيرون آورده و در آبكش قرار دهيد. پارچه اي تميز را در جايي مناسب پهن كرده و خشكبار گرما ديده را روي آن مرتب پخش كنيد تا با جريان هوا رطوبت خود را از دست بدهند. پس از خشك شدن مي توانيد آن ها را در بسته بندي هاي مناسب و پاكيزه جمع آوري كنيد.
  • از ديگر نكاتي كه مي توان رعايت كرد نخريدن شيريني تر است. اگر هوس نوش جان كردن شيريني را كرده ايد اما وسايل يا زمان كافي براي پخت آن در منزل را نداريد ميتوانيد شيريني خشك مورد نظر خود را از زربار تهيه كنيد و با استفاده از گرما آن را ضد عفوني كرده و ميل كنيد.
  • در آخر اين كه تمام سعي خود را به كار ببنديد كه از فله فروشان دست فروش خريد نداشته باشيد. فروشگاه هاي معتبر با استفاده از دستگاه هاي مخصوص آجيل را بو داده و يا بسته بندي مي كنند؛ به همين خاطر بهتر است كه از محلي امن خريد خود را انجام دهيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.