با خواص مغزها بيشتر آشنا شويد

در اين .بلاگ در مورد اثرات درماني آجيل صحبت مي شود

  • عوارض سياه دانه آسياب شده چيست؟
  • چرا بايد كامنت اينستاگرام بخريم؟
  • ليست كامل وسايل جشن تولد چيست؟
  • قانون جذب ازدواج
  • تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس

با خواص مغزها بيشتر آشنا شويد

۲۲ بازديد

 

از ديدگاه طب سنتي، مصرف آجيل، مغز ها و دانه هاي روغني در شرايطي به مردم توصيه مي شود كه آجيل ها از كيفيت خوبي برخوردار باشند و به طور كلي شرايط زير را داشته باشند.آجيل هايي كه داراي پوست سخت هستند مانند فندق، پسته و بادام، بهتر است اين پوست سخت را حفظ كنيد تا خواص اين مغز ها حفظ شود.

بهترين روش براي نگهداري از آجيل مغز شده، آن است كه آن را درون فريزر نگهداري كنيد تا از رشد قارچ آفلاتوكسين بر سطح دانه ها و مغزها پيشگيري شود. مصرف اين قارچ سرطان زاست و خانواده ها بايد دقت زيادي در اين زمينه داشته باشند.آجيل خام بهترين انتخاب براي خريد مهماني هاي شب عيد است، چراكه چربي ها و برخي مواد مغذي موجود در آجيل مانند ويتامين هاي A و E محلول در چربي به وسيله بودادن يا افزايش نمك از دست مي رود.براي شناسايي آجيل خوب و با كيفيت راه هايي وجود دارد كه ساده ترين و كاربردي ترين آن بررسي رنگ، بو و ظاهر آجيل است. مغز آجيل بايد سفيد يا به رنگ طبيعي خود باشد و بوي كهنگي ندهد . از مخلوط كردن آجيل با ماءالشعير و نوشابه هاي مختلف پرهيز كنيد. نوشيدن اين خوراكي ها موجب ابتلا به نفخ و دل درد مي شود.

 

مواد موجود در فندق 

فندق حاوي روغني به نام اسيد اولئيك، پروتئين، كربوهيدرات، بتاسيتوسترول، ويتامين ها و املاح ضروري است.

فندق براي جلوگيري از سرطان 

بتاسيتوسترول، موجود در فندق سبب كاهش كلسترول و پيشگيري از سرطان سينه و سرطان پروستات مي شود ، بنابراين مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، بدن را در برابر بيماري هاي قلبي و سرطان حفظ مي كند.

 

خواص پسته 

ويتامين هاي موجود در پسته

مغز پسته داراي ويتامين A ، ويتامين E ، ويتامين هاي B 1 ، B 2 ، B 6 و املاحي، مانند آهن، روي، پتاسيم، سلنيوم، فسفر، فولات، فيتواسترول، كلسيم، و مس است.

پسته سرشار از پروتئين

در بخش قبلي سلامت نمناك و در بحث بررسي خواص پسته كامل توضيح داديم كه مغز پسته داراي پروتئين گياهي، اسيد هاي چرب غير اشباع، و فيبر است كه اين مواد نقش موثري در سلامتي دارند.

پسته براي درمان كم خوني

پسته حاوي آهن فراواني است بنابراين درمان كم خوني و فقر آهن بسيار مفيد است.

پسته براي تقويت بينايي

ويتامين A موجود در پسته سبب تقويت بينايي شده و به رشد سلول ها و بافت هاي بدن كمك مي كند.

 

خواص بادام درختي

كاهش بيماري ها

ويتامين Eموجود در پوست بادام سبب جلوگيري از برخي بيماري ها مانند سرطان، بيماري هاي قلبي، فراموشي، آلزايمر، خوب عمل نكردن سيستم ايمني، آب مرواريد چشم و ضعيف شدن ماهيچه ها مي شود و از تخريب سلول ها و DNA جلوگيري كرده و بر روي پروستات اثرگذار است. براي تنظيم قندخون و فشار خون نيز بهتر است بادام صرف نماييد.

بادام براي سلامتي قلب و عروق

بادام حاوي چربي غير اشباع ،منيزيم و پتاسيم است كه خطر بيماري هاي قلبي را كاهش داده و وقتي منيزيم به مقدار كافي در بدن موجود باشد در خون جريان مي يابد، اكسيژن و مواد مغذي را سريع تر حمل كرده و جلوي افزايش ضربان قلب را مي گيرد.

 

گردو، بادام زميني و پسته؛  

كاهنده كلسترول خون تمام مغزها حاوي حجم بالايي از اسيدهاي تك و چندزنجيره اي غيراشباع هستند. بنابراين، مي توانند نقش برجسته اي در كاهش چربي بد خون (LDL) و افزايش چربي خوب خون (HDL) داشته باشند. از طرف ديگر، تحقيقات نشان مي دهند مصرف منظم و روزانه مغزهاي خام و تازه، مي تواند حدود 20-9 درصد سطح كلسترول خون را كاهش دهد. بين مغزهاي مختلف، گردو، بادام زميني و پسته حاوي اسيدهاي چرب غيراشباع بيشتري هستند و مي توانند تاثير برجسته تري در كاهش سطح كلسترول خون داشته باشند. بعد از اين 3 مغز، بادام در رتبه دوم و فندق هم در رتبه سوم مغزهاي كاهنده كلسترول خون قرار مي گيرند. 

بادام هندي براي آقايان 

 آنچه كه بادام هندي را از ساير مغزها متمايز مي‌كند، سلنيوم فراوان موجود در آن است. محققان دريافته‌اند مصرف روزانه 10 بادام هندي خام مي‌تواند حدود 55 ميكروگرم سلنيوم به بدن برساند و خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا حد قابل قبولي كاهش دهد. بد نيست بدانيد مردان بالغ به دريافت روزانه 200 ميكروگرم سلنيوم در طول روز نياز دارند. 

تخمه كدو براي مردان  

تخمه كدو هم از اجزاي پرطرفدار آجيل عيد است كه حجم بالايي از روي را در خود جاي داده است. از اين رو، مصرف آن مي‌تواند از ابتلا به سرطان پروستات پيشگيري كند. به علاوه، چربي ها و آنتي اكسيدان هاي فراوان موجود در تخمه كدو هم مي‌توانند كمك بزرگي به درمان بزرگي خوش خيم پروستات كنند. 

 منبع 1

منبع 2

منبع 3

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.