چه آجيل و خشكباري براي تقويت سيستم ايمني مفيد است

در اين .بلاگ در مورد اثرات درماني آجيل صحبت مي شود

  • عوارض سياه دانه آسياب شده چيست؟
  • چرا بايد كامنت اينستاگرام بخريم؟
  • ليست كامل وسايل جشن تولد چيست؟
  • قانون جذب ازدواج
  • تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس

چه آجيل و خشكباري براي تقويت سيستم ايمني مفيد است

۷۱ بازديد

كوويد 19 يا همان كرونا ويروسي است كه با لانه گزيني در بخش دستگاه تنفسي، علائم حياتي انسان را دچار اختلال مي كند. متاسفانه بسياري از مردم جهان و تعداد كثيري از هموطنان نازنين خودمان را در اين برهه از زمان از دست داده ايم. در اين روز ها سعي كرده ايم مطالبي را براي شما جمع آوري كنيم كه در آن به تعدادي از آجيل و خشكبار كه خوردن آن ها براي مقابله با بيماري كرونا مفيد است، اشاره كرده باشيم.

تقويت سيستم ايمني بدن:

محصولات زربار با كمك مواد مغذي موجود در آن ها، منجر به تقويت سيستم ايمني بدن مي شوند. به هر ميزان كه سيستم ايمني فردي پر قدرت تر ظاهر شود به همان ميزان نيز مقابله با بيماري ها با سرعت و كيفيت بهتري پيش مي رود.

كارشناسان و پزشكان متخصص اعلام داشته اند كه در دوران مقابله گري با كرونا توجه داشتن به تغذيه هاي مناسب و مقوي در داشتن بدني سالم بيشتر از هر زمان ديگري تاثير گذار هستند. وجود انواع خوراكي هاي لبني، غذا هاي بخارپز، دانه ها و ميوه ها در رژيم غذايي افراد ضروري است.به همين دليل بايد خريد آجيل درجه يك و با كيفيت را حتما در سبد غذايي خود قرار دهيد.

چه آجيل و خشكباري براي كرونا مفيد است؟

آجيل و خشكبار به علت داشتن مواد مغذي و ويتامين هاي بي نظير مي توانند در عملكرد ما تاثير گذار باشند. در ادامه به معرفي چند آجيل و خشكبار مفيد مي پردازيم كه خوردن آن ها در دوران كرونا مفيد است. آجيل ها را نبايد فقط به چشم تنقلات نگاه كرد زيرا خاصيت آن ها به طوري بالا است كه بايد در برنامه غذايي هر كس وجود داشته باشد.

  • پسته: پسته به داشتن خاصيت آنتي اكسيداني معروف است. با خوردن پسته كمك بزرگي به سيستم ايمني بدن خود مي كنيد. خاصيت ضد ميكروبي پسته بر همه عيان است و مصرف آن به كساني كه بيماري قلبي دارند توصيه مي شود؛ زيرا مصرف پسته باعث افزايش كلسترول خوب و ضروري بدن مي شود و از مسدود شدن رگ ها جلوگيري به عمل مي آورد. چربي و فشار خون شما با مغز سبز اين ميوه ي خوشمزه كنترل مي شود.
  • بادام درختي: يكي ديگر از مغز هايي كه آنتي اكسيدان دارد، بادام درختي است. بادام درختي به تقويت ذهن و استحكام استخوان ها كمك مي كند. در حالي كه بدن را در برابر عوامل بيماري تسليح مي كند.
  • بادام هندي: بادام هندي براي سلامتي بدن خيلي مفيد است زيرا خاصيت ضد سرطاني دارد و از بروز بيماري هاي متعددي جلوگيري مي كند. اگر به اين نوع بادام حساسيت نداريد حتما خوردن روزي چند دانه ي از آن را در برنامه ي غذايي خود بگنجانيد.
  • فندق: فندق با رفع بيماري هاي قلبي كمك مي كند كه جريان خون در بدن تسهيل پيدا كنيد و در نتيجه بدن سالم تري خواهيم داشت كه در مقابل بيماري ها از جمله كرونا مقاومت بيشتري از خود نشان مي دهد. فندق در بهبود كاركرد دستگاه گوارش و ارگان هاي تنفسي موثر واقع مي شود.
  • گردو: گردو ها يكي ديگر از مهم ترين مغز ها هستند كه خاصيت بسياري را در خود جاي داده اند. گردو علاوه بر تقويت مغز و قدرت بخشي به سلول هاي عصبي باعث رفع يبوست و اختلال خواب در افراد مي شود. استراحت درست و خواب كافي بدن را در برابر بيماري ها محافظت مي كند.
  • تخمه ژاپني: تخمه هاي ژاپني گرچه كمي خوردنشان سخت است اما خاصيت هاي باور نكردني اي دارد. براي مثال از انواع سرطان ها، بروز كم خوني و بي خوابي را تا حد زيادي كاهش مي دهد. كه در نوع خود بي نظير است.
  • چلغوز: اين آجيل خوش طعم و كمياب طبعي گرم دارد كه براي سيستم ايمني بدن عملكردي فوق العاده را رقم ميزند. اين آجيل در درمان درد هاي عضلاني نيز تاثير دارد كه همچون مسكن عمل مي كند.
  • برگه زردآلو: يكي از خشكبار بسيار محبوب در كشور ما برگه زردآلو است. ويتامين ها و مواد معدني زيادي كه در اين خشكبار جمع شده است باعث رفع يبوست مي شود. همانطور كه ميدانيد يبوست عامل بروز خيلي از بيماري هاي بدني است كه حتما بايد درمان پيدا كند. همچنين برگه زردآلو با راديكال هاي آزاد كه براي سلامتي بدن مضر هستند، مبارزه مي كند و بيماري هاي دستگاه تنفسي را بهبود مي بخشد.
  • برگه انبه: انبه خاصيت ضد سرطاني دارد بنابراين سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند، ضمن اين كه سرفه و تنگي نفس را نيز برطرف مي كند. انبه در درمان سرماخوردگي موثر است و باعث آرامش اعصاب مي شود. برخي از بيماري ها زماني در بدن بروز پيدا مي كنند كه سيستم ايمني ضعيفي داشته باشيم يكي از عواملي كه باعث تضعيف اين سيستم مي شود استرس و اضطراب است. همچنين بالا بودن سطح هورمون كورتيزول در خون نيز منجر به اتفاقاتي اين چنيني مي شود.
  • برگه آلو: يكي از منابع بسيار غني از ويتامين سي را مي توان برگه آلو معرفي كرد. آلو براي درمان كم خوني، درمان آنفولانزا و سرماخوردگي و خيلي از بيماري هاي ديگر مفيد واقع مي شود. مشكلات گوارشي نيز با كمك برگه آلو رفع مي شود و بدني سالم تر را براي شما به ارمغان مي آورد.
  • خرما: خرما با گرم نگهداشتن بدن و انرژي فراواني كه دارد مي تواند در روند درمان و يا پيشگيري از بيماري تاثير چشمگيري در سلامتي ايجاد كند. همچنين براي قلب و كنترل بيماري هاي ديگر مفيد است.

براي https://www.alef.ir/news/3990819038.html#mce_temp_url# به سايت زربار مراجعه نماييد و درب منزل تحويل بگيريد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.