چگونه آجيل ها را تزيين كنيم؟

در اين .بلاگ در مورد اثرات درماني آجيل صحبت مي شود

  • عوارض سياه دانه آسياب شده چيست؟
  • چرا بايد كامنت اينستاگرام بخريم؟
  • ليست كامل وسايل جشن تولد چيست؟
  • قانون جذب ازدواج
  • تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس

چگونه آجيل ها را تزيين كنيم؟

۲۴ بازديد

يكي از نكات قابل توجه در مورد خوراكي ها تاثير رنگ بر روي اشتها و لذت از مزه هاست. معمولا بسياري از خوراكي هايي كه براي ما طعم جذاب و منحصر به فردي دارند داراي رنگ خاص و بي نظيري هستند و اكثر مواقع در هنگام مواجهه با خوراكي هاي گوناگون در يك مكان مثل ميز غذاي مهماني ها و يا حتي هنگام خريد در فروشگاه هاي بزرگ، اولويت ما چه به صورت خودآگاه و چه ناخودآگاه خوراكي هايي ست كه رنگ جذابي دارند. 

اين رنگ هاي جذاب به ما در تزئين مواد غذايي و سفره آرايي كمك فراواني مي كنند چراكه اگر غذايي با رنگ معمولي اي داشته باشيم با استفاده از خوراكي هاي خوش رنگ مي توانيم آن را تبديل به يكي از پرطرفدارترين ها كنيم و مهمان هايمان را ترغيب كنيم كه آن غذاها را امتحان كنند. 
علاوه بر اين رنگ ها و خوراكي هاي رنگي مي توانند تاثير بسزايي در انتخاب بچه ها در غذاها و همچنين تحريك اشتهاي آنها باشد خصوصا كودكاني كه در خوردن غذاها و سبزيجات به اصطلاح بد قلق هستند و سليقه ي غذايي خاصي دارند. خبر خوب اين است كه رنگ هاي جذاب غذاها اين قدرت را به شما والدين مي دهد كه سليقه ي غذايي كودكان خود را تغيير دهيد.
آجيل ها و مغز ها هم يكي از انواع خوراكي هاي طبيعي مي باشند كه رنگ هاي منحصر به فرد و گيرايي دارند و بيننده را ترغيب مي كند تا مزه ي آنها را امتحان كنند.

شايد به همين خاطر است كه ما در مناسبت هاي خاصي مثل يلدا و نوروز آجيل ها را به صورت خاص و متفاوتي تزئين مي كنيم و در واقع رنگ هاي دوست داشتني آجيل ها ما را تحريك مي كنند تا كاري كنيم دنياي رنگي آجيل ها بيشتر از قبل ديده شوند و قبل از مزه ي دلنشين شان جذب رنگ هاي خوشايند آنها شويم.

 

تزيين آجيل يلدا

واژه يلدا مفهومي است با عنوان ميلاد كه در گذشته ايرانيان باستان اين شب را تولد الهه مهر مي دانستند و به همين خاطر به دور آتش جمع مي شدند و آن را با پايكوبي و شادي جشن مي گرفتند. شب يلدا و يا همان شب چله، بلندترين شب در نيمكره شمالي زمين بوده كه به زمان بين غروب آفتاب سي ام شهريور ماه تا طلوع آفتاب اول دي ماه گفته مي شود.

اما امروزه شب يلدا يكي از آن شب هايي است كه همه اقوام و آشنايان به دور هم جمع مي شوند تا به نوعي هم صله رحم به جا آورند و هم اين شب خاص را در كنار هم به صبح رسانده و يا تا پاسي از شب را در كنار يكديگر با خوشي و خنده سپري كنند. اين شب عزيز كه در بين ايرانيان جايگاه ويژه اي پيدا كرده است پيشينه اي قديمي دارد كه تا به حال زنده و ماندگار مانده است. در اين شب كه بلندترين شب سال ناميده مي شود، خوراكي و تنقلاتي مخصوص به خود را دارد كه مي توان يكي از مهم ترين خوراكي اين مراسم را آجيل ناميد.

آجيل هايي كه ميل كردن آن ها در كنار اقوام و آشنايان و يا حتي دوستان عضوي لذت بخش بوده و حسي ناب را انتقال مي دهد، به همين خاطر است كه از رسومات اين شب به يادماندني تزئين آجيل به گونه اي خاص و زيبا آرايش داده مي شود تا زيبايي و تنوع رنگ هاي آن حس و حال عجيبي را به مخاطب خود القا كند.

يكي ديگر از اتفاقاتي كه اين شب زيبا و به يادماندني را پر از لذت و حس ناب مي كند گرفتن فال حافظ است كه بيشتر توسط بزرگان خانواده ها براي تمامي اعضاي حاضر در مراسم گرفته مي شود تا هم اين رسم را به جا آورند و هم روزهاي آتي را با تفالي زدن به حافظ آغاز كنند.

اين شب ماندگار، فرصتي است تا بتوانيم يك روز خاص در سال را به دور هم جمع شويم و ديداري تازه كنيم تا به اين صورت دلتنگي ها را كمرنگ كنيم و يا هم اينكه با اين بازديد مي توان دلخوري هايي را كه به وجود آمده نيز با انرژي هاي مثبت و حالي خوب از بين ببريم و تنها دنيايي پر از شادي و همدلي به يكديگر هديه بدهيم تا همه در كنار هم زمان عالي را سپري كنيم.

 

 

طراحي تنگ آجيل

براي تزئيني زيبا مي توان از تنگ هاي شيشه اي در ابعاد و شكل هاي متفاوت استفاده كرد تا مغزها به شكل زيباتري خود را به رخ مخاطب بكشانند. بيشتر از اين آرايش ها براي مراسم هاي خاص مثل شب يلدا، شب چله عروس استفاده مي شود تا با قرار دادن اين تنگ هاي زيبا كه درون خود دنيايي رنگي از آجيل ها دارند، سفره اي زيبا و تماشايي را بسازند.

طراحي تنگ هاي زيبا با آجيل شايد يكي از لذت بخش ترين كارها باشد. براي اين تزئين روش هاي متفاوتي وجود دارد و بسته به سليقه ي هر شخص، متفاوت مي شود.

مي توان آجيل ها را با هم مخلوط كرد و داخل تنگ ريخت تا رنگ هاي خاص آن را در كنار هم و پراكنده داشته باشيم و يا اينكه هر يك از مغز ها را به صورت لايه لايه به داخل تنگ اضافه كنيم تا در آخر يك تنگ با لايه ي هاي رنگي جذابي داشته باشيم.

اين تنگ هاي فوق العاده و بي نظير آجيلي را مي توان براي شب چله عروس و داماد درون سفره يا ميز مورد نظر براي تزئين قرار داد و يا حتي مي توان به عنوان هديه اي زيبا و خاص هديه آورد.

 

در آخر بايد گفت آجيل ها، اين مغزهاي استثنايي كه هركدام از آن ها رنگ و عطر و طعم متفاوت و خاص به خود را دارند، در بيشتر مراسم ها براي تزئين استفاده مي شوند و همينطور هم براي هديه بردن تحفه اي زيبا و مناسب است كه مي تواند حس و حال نابي را به همراه داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.