در بارداري حتما آلوخشك مصرف كنيد

در اين .بلاگ در مورد اثرات درماني آجيل صحبت مي شود

  • عوارض سياه دانه آسياب شده چيست؟
  • چرا بايد كامنت اينستاگرام بخريم؟
  • ليست كامل وسايل جشن تولد چيست؟
  • قانون جذب ازدواج
  • تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس

در بارداري حتما آلوخشك مصرف كنيد

۱۹ بازديد

اهميت تغذيه در بارداري

همه ي ما با حساسيت دوران بارداري آشنا هستيم. در اين زمان تمام توجه ها معطوف به مادر و كودك است و اين نشانده ي اهميت اين دوران است. چراكه در صورت عدم توجه ممكن است مشكلات جبران ناپذيري سلامت مادر و كودك را تهديد كند.
يكي از مسائل حائز اهميت در اين دوران تغذيه است. تغذيه درست . اصولي در اين دوران نه تنها سلامت مادر كه كيفيت زندگي جنين تا پايان عمر را تضمين مي كند. لذا مصرف خوراكي ها و مواد غذايي كه سرشار از املاح معدني و ويتامين ها ضروري بدن هستند مي تواند بسيار مفيد و تاثيرگذار باشد. يكي از اين مواد غذايي آلوي خشك شده است. از آنجايي كه آلو يكي از ميوه هاي تابستاني ست كه فقط در اين فصل موجود است، در بقيه ي فصول سال به صورت خشك شده مصرف مي شود از اين رو در اين مقاله قصد داريم خواص اين ميوه ي خشك شده در دوران بارداري بررسي كنيم.

خواص آلو خشك در دوران بارداري

به طور كلي مصرف ميوه هاي خشك در دوران بارداري بسيار مفيد و مغذي است و تاثير قابل توجهي بر روي حفظ سلامت جنين و مادر خواهد گذاشت. آلوي بخارا يا آلوي خشك شده يكي از ميوه هايي ست كه عمدا براي سلامت پوست و يا رفع مشكلات سيستم گوارشي استفاده مي شود اما اين ميوه با توجه به املاح معدني و ويتامين هايي كه دارد، ارزش غذايي بالايي داشته و خصوصا مصرف آن براي زنان باردار توصيه شده است.

  • تقويت سيستم ايمني بدن : مصرف دارو در دوران بارداري بايد با احتياط كامل و زير نظر پزشك صورت گيرد و با اين حال در اين دوران بسياري از داروها منع مصرف دارد چراكه مشكلات عديده اي را بر روي سلامت جنين خواهد گذاشت و به همين خاطر سيستم ايمني قوي براي مادران باردار يكي از الزامات است. آلوي خشك شده به دليل وجود آنتي اكسيدان فراوانش سيستم ايمني بدن را تقويت كرده و مادر را از ابتلا به بسياري از بيماري مصون مي كند.
  • مانع از بروز كم خوني: يكي از مشكلات رايج در دوران بارداري بروز كم خوني در مادران است به طوري كه در اين دوران مصرف قرص هاي آهن ضروري ست از طرفي آهن يكي از مواد معدني ست كه براي رشد جنين الزامي مي باشد. آلو ي خشك شده سرشار از آهن بوده و قرار دادن آن در رژيم غذايي بارداري، بروز سرگيجه و خستگي ناشي از كم خوني را از بين خواهد برد.
  • بهبود سيستم هورموني بدن: تغييرات هورموني در زنان امري طبيعي و شايع است اما در بارداري اين مشكل به اوج مي رسد. آلوي بخارا به كنترل بهتر هورمون ها كمك شاياني مي كند اين ميوه كمك مي كند متابوليك هورموني بهتري داشته باشيم.
  • استحكام استخوان ها: آلو سرشار از كلسيم است و همين امر باعث جلوگيري از پوكي استخوان و همين طور استحكام بيشتر استخوان ها خواهد شد.
  • بهبود عملكرد سيستم گوارشي: آلو سرشار از فيبر است و فيبر سبب تقويت و بهبود حركات رودي و كاركرد بهتر سيستم گوارشي مي شود و اين امر سبب مي شود كه مادران باردار ديگر درگير مشكلاتي مانند يبوست و نفخ نشوند.
  • جلوگيري از زايمان زودرس: آلو به دليل داشتن منيزيم مادران باردار را از زايمان زودرس مصون مي كند زيرا اين ماده ي معدني عضلات را منبسط و آرام مي كند و از انقباضات اوليه ي اين دوران را به تعويق مي اندازد.
  • جلوگيري از افسردگي و استرس: يكي از فوايد بي نظير آلو براي مادران باردار بهبود اعصاب و حفظ آرامش در مادران است. اين ميوه به دليل داشتن منيزيم و مجموعه ويتامين هاي ب موجب آرامش در مادران مي شود.
  • تاثير آلو بر روي جنين: مصرف آلو در دوران بارداري موجب رشد بهتر جنين مي شود چرا كه مجموعه ويتامين ها و املاح معدني موجود در اين ميوه بر روي رشد و نمو تاثير مستقيم دارد. به عنوان مثال ويتامين A و كاروتن موجود در آلو باعث تقويت بينايي و پروتئين و ويتامين B آن سبب بهبود رشد جنين مي شود.

نكاتي در مورد مصرف آلو خشك در دوران بارداري

  • به طور كلي ميوه هاي خشك شده از جمله آلو قند بيشتري نسبت به ميوه ي تازه دارند از اين رو توصيه مي شود كه زنان باردار در مصرف آن زياده روي نكنند چراكه احتمال ابتلا به ديابت بارداري را بيشتر خواهند كرد.
  • آلوي خشك شده با وجود مزايا و فوايد بسياري كه دارد بهتر است بيش از حد مصرف نشود چراكه فيبر زياد آن ممكن است سبب بروز اسهال شود.
  • مقدار توصيه شده براي مصرف در دوران بارداري با توجه به وضعيت سلامت و شرايط عمومي بدن فرد متفاوت است اما پزشكان و متخصصان پيشنهاد مي كنند كه روزانه حداكثر صد گرم از آن مصرف شود.
  • آلو به طور كلي در طب سنتي ايران طبع سردي دارد و به همين دليل ممكن است در بسياري از مادران باردار باعث بروز مشكلاتي مثل تهوع و افت فشار شود لذا بهتر است در صورت مشاهده اين عوارض از مصرف آن خودداري كنيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.