خريد فرش ماشينى  ,سیگنال فارکس  ,buy glass mosaic tile online  ,Covid 19 Clinic testing and vaccination  ,طراحی وب سایت  ,دستگاه ضبط صدا  ,عکاسی صنعتی  ,آموزشگاه خیاطی  ,download serial irani  ,آبنما خانگی  ,صنایع دستی اصفهان  ,میناکاری  ,
آيا تخمه كدو چرب است ؟ استفاده از آجيل براي سلامتي، آجيل درماني .

استفاده از آجيل براي سلامتي، آجيل درماني

آيا تخمه كدو چرب است ؟

در دنياي امروز ما، آنقدر علم و تكنولوژي پيشرفت كرده است كه اگر از كوچك ترين موضوعي اطلاعاتي نداشته باشيم، با يك سرچ كوچك مي توان مطالب موردنظر را پيدا كرده و به سوالاتمان پاسخ دهيم كه هدف از نوشتن اين مقاله دسترسي آسان شما و پيدا كردن جواب سوالاتتان مي باشد.

بيشتر افراد استفاده از تخمه را براي زمان هاي سرگرمي خود مي دانند و تقريبا هميشه در زمان ديدن فوتبال، فيلم و يا دورهمي هاي دوستانه اي كه دارند از آن استفاده مي كنند، شايد اين به خاطر باوري است كه در درون آدم ها شكل گرفته است كه تخمه، آجيل هيجان انگيزي برايمان است. تمامي افراد انواع تخمه ها را مي شناسند و قطعا هر يك از آنها نوعي از تخمه مورد علاقه اشان مي باشد.

در اين مقاله از تخمه كدو صحبت مي كنيم كه قطعا طرفدار زيادي دارد و خب به دنبال پاسخ سوالاتي كه دارند مي گردند.

شايد اولين يا چندمين سوالاتي كه براي طرفداران اين نوع تخمه پيش مي آيد، اين باشد كه آيا تخمه كدو چرب است؟؟ اگر چرب است، چربي آن مضر است يا مفيد؟

در پاسخ به اين سوال بايد گفت، بله تخمه كدو چرب است و بايد در حد معقولي از آن استفاده كرد چراكه اين دانه ها منبعي غني از اسيدهاي چرب هستند كه مصرف بيش از حد آنها موجب معده درد مي شود. بهتر است هرزمان كه قصد مصرف تخمه كدو را داريد، تنها يك مشت از اين تنقلات را مصرف كنيد و يا آن را به همراه خوراكي هاي ديگري ميل كنيد تا اين عارضه ي جانبي را كم خطر و خنثي كرده و تهديدي براي سلامتيتان نباشد.

براي كم تر مصرف كردن آن راه حل هايي وجود دارد; مثلا، در زمان تماشاي فوتبال، فيلم و يا حتي دورهمي هاي دوستانه بهتر است مقدار كمي تخمه كدو را در ظرفي ريخته و از آن ميل كنيد چراكه در آن زمان ها بخاطر هيجان و حال خوبي كه داريد گرم لذت خوردن تنقلات شده و فراموش مي كنيد مقدار زيادي تخمه كدو خورده ايد، به همين دليل يكي از درست ترين روش همين مورد است كه از قبل مقدار كمي تخمه كدو در ظرف ريخته باشيد و آن را مورد استفاده قرار دهيد تا سلامتيتان را تضمين كنيد.

يك وعده ي 28 گرمي تخمه كدو كه مقدار مناسبي براي استفاده است، 17گرم فيبر دارد كه فيبر موجود در آن براي سلامت بدن مفيد واقع مي شود. تخمه كدو يكي از خوراكي هايي است كه مي توانيد در برنامه رژيم غذايي خود قرارد دهيد چرا كه بخاطر فيبري كه درون خودش دارد به سلامت دستگاه گوارش شما كمك مي كند و همچنين فيبر موجود در آن خطر بيماري هاي قلبي، ديابت نوع 2 و چاقي را كاهش ميدهد.

صحبت از چاقي شد! موضوعي است كه اين روزها بشدت براي همگان، بخصوص خانم ها مهم شده است و به دنبال راهي براي كاهش وزن و رسيدن به اندام ايده آل خود هستند، پس دانستن اين مطلب كه چه خوراكي هايي باعث كاهش وزن مي شود موضوع مهمي است كه به آنها كمك مي كند، اما ممكن است اينجا سوال پيش آيد كه چگونه خوردن تخمه كدو باعث لاغري مي شود؟  چربي هايي كه در تخمه كدو موجود است مي توانند متابوليسم بدن را افزايش دهند، ميزان تعادل هورموني را حفظ كنند و همچنين باعث كاهش اشتها شوند كه در نتيجه اين موضوع باعث كاهش وزن مي شود، پس با دانش اين موضوع كه كاهش اشتها مهم ترين مسئله اي است و  گريبان گير همگان شده است، استفاده مقدار مناسبي تخمه كدو مي تواند يكي از راه حل هاي در دسترس باشد.

تخمه كدو در كنار موارد گفته شده داراي خواص ديگري نيز است كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم:

سرشار از منيزيم مي باشد:

به طور معمول ورزشكاران مرتب از گرفتگي عضلات، ناشي از كشيدگي هاي نامناسب و يا تغذيه هاي نادرست رنج برده و عده ي ديگر نيز بدون آنكه دليل درست را بدانند با اين مشكل دست و پنجه نرم مي كنند. گرفتگي عضلات يكي از علائم شديد كمبود منيزيم مي باشد و كساني كه از اين موضوع رنج مي برند بايد حتما ميزان آن را در بدن خود چك كنند. منزيم به اين دليل كه روي سيستم عصبي بدن تاثير مي گذارد، كرخي بدن را مي تواند در برداشته باشد چراكه ماده اي مفيد و معدني است و كمبود آن مي تواند مانع از رسيدن سيگنال هاي مناسب از طرف بدن باشد كه در آخر منجر به كرخي شود، همچنين مصرف بيش از حد شكر و چربي، نياز بدن به منيزيم را افزايش مي دهد كه بهتر است از مصرف مواد قندي كه براي بدن مضر هستند دوري كرده تا نياز بدن به منيزيم در حد طبيعي باشد تا افراد كمتر دچار كمبود آن شوند.

منيزنيم يكي از مواد معدني بسيار مهم براي بدن مي باشد كه كمبود آن مشكلاتي اعم از مشكلات قلبي-عروقي، گرفتگي عضلات، فشارخون، ديابت، مشكلات عصبي، ميگرن، پوكي استخوان و آنفاركتوس قلبي را در پي دارد كه مصرف تخمه كدو مي تواند از اين موارد پيشگيري مي كند.

تامين كننده روي براي بدن مي باشد:

بدن به ويتامين هاي زيادي نياز دارد تا بتواند فعاليت خود را بهينه كند كه يكي ديگر از آن مواد معدني روي مي باشد. كمبود روي در بدن مشكلات بسياري را در پي دارد كه شامل ابتلا به بيماي هاي مزمن اعم از آلزايمر، ديابت، اختلال شناختي، اختلالات عصبي، تصلب شرائين، بيماري هاي خودايمني بوده كه در عملكرد سيستم ايمني بدن اختلال ايجاده مي كند و همينطور باعث بروز التهاب شده و همينطور ابتلا به ديگر بيماري ها مثل عفونت هاي طولاني مدت، ريزش مو، از دست دادن حس چشايي و كندي در كاهش وزن و درد عضلاني مي شود.

در آخر بايد اضافه كرد تخمه كدو شايد در ظاهر خيلي كوچك به نظرآيد اما حاوي مواد معدني بسياري براي تضمين سلامت بدن مي باشد.

 

 

 

 

 

 

در دنياي امروز ما، آنقدر علم و تكنولوژي پيشرفت كرده است كه اگر از كوچك ترين موضوع اطلاعاتي نداشته باشيم، با يك سرچ كوچك مي توانيم مطالب موردنظر را پيدا كرده و به سوالات خود پاسخ دهيم كه هدف از نوشتن اين مقاله دسترسي آسان شما و پيدا كردن جواب سوالات مورد نظر شما مي باشد.

 

بيشتر افراد استفاده از تخمه را براي زمان هاي سرگرمي خود مي دانند و تقريبا هميشه در زمان ديدن فوتبال، فيلم و يا دورهمي هاي دوستانه اي كه دارند از آن استفاده مي كنند، شايد اين به خاطر باوري است كه در درون آدم ها شكل گرفته است كه تخمه، آجيل هيجان انگيزي برايمان است. قطعا هر يك از افراد يك نوعي از تخمه را مي پسندند.

آيا تخمه كدو چرب است؟

شايد اولين سوالي براي طرفداران اين نوع تخمه پيش مي آيد، اين باشد كه آيا تخمه كدو چرب است؟؟ اگر چرب است، چربي آن مضر است يا مفيد؟

در پاسخ به اين سوال بايد گفت، بله تخمه كدو چرب است و بايد در حد معقولي از آن استفاده كرد چراكه اين دانه ها منبعي غني از اسيدهاي چرب هستند كه مصرف بيش از حد آنها موجب معده درد مي شود. بهتر است هرزمان كه قصد مصرف تخمه كدو را داريد، تنها يك مشت از اين تنقلات را مصرف كنيد و يا آن را به همراه خوراكي هاي ديگري ميل كنيد تا اين عارضه ي جانبي را كم خطر و خنثي كرده و تهديدي براي سلامتيتان نباشد.

 

براي كم تر مصرف كردن آن راه حل هايي وجود دارد، مثلا در زمان تماشاي فوتبال، فيلم و يا حتي دورهمي هاي دوستانه بهتر است مقدار كمي تخمه كدو را در ظرفي ريخته و از آن ميل كنيد چراكه در آن زمان ها بخاطر هيجان و حال خوبي كه داريد سرگرم لذت ميل كردن تنقلات شده و فراموش مي كنيد مقدار زيادي تخمه كدو خورده ايد، به همين دليل يكي از روش هاي درست همين مورد است كه از قبل، مقدار كمي تخمه كدو در ظرف ريخته باشيد و آن را مورد استفاده قرار دهيد تا سلامتيتان را تضمين كنيد.

آيا تخمه كدو باعث لاغري مي شود؟

يك وعده ي 28 گرمي تخمه كدو كه مقدار مناسبي براي استفاده است، 17گرم فيبر دارد كه فيبر موجود در آن براي سلامت بدن مفيد واقع مي شود. تخمه كدو يكي از خوراكي هايي است كه مي توانيد در برنامه رژيم غذايي خود قرارد دهيد چرا كه بخاطر فيبري كه درون خودش دارد به سلامت دستگاه گوارش شما كمك مي كند و همچنين فيبر موجود در آن خطر بيماري هاي قلبي، ديابت نوع 2 و چاقي را كاهش ميدهد.

صحبت از چاقي شد! موضوعي است كه اين روزها بشدت براي همگان، بخصوص خانم ها مهم شده است و به دنبال راهي براي كاهش وزن و رسيدن به اندام ايده آل خود هستند، پس دانستن اين مطلب كه چه خوراكي هايي باعث كاهش وزن مي شود موضوع مهمي است كه به آنها كمك مي كند، اما ممكن است اينجا سوال پيش آيد كه چگونه خوردن تخمه كدو باعث لاغري مي شود؟ چربي هايي كه در تخمه كدو موجود است مي توانند متابوليسم بدن را افزايش دهند، ميزان تعادل هورموني را حفظ كنند و همچنين باعث كاهش اشتها شوند كه در نتيجه اين موضوع باعث كاهش وزن مي شود، پس با دانش اين موضوع كه كاهش وزن يكي از مسائل مهم بوده و گريبان گير همگان شده است، استفاده مقدار مناسبي تخمه كدو مي تواند يكي از راه حل هاي در دسترس باشد.

خواص تخمه كدو:

تخمه كدو در كنار موارد گفته شده داراي خواص ديگري نيز است كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم:

سرشار از منيزيم مي باشد:
به طور معمول ورزشكاران مرتب از گرفتگي عضلات، ناشي از كشيدگي هاي نامناسب و يا تغذيه هاي نادرست رنج برده و عده ي ديگر نيز بدون آنكه دليل درست را بدانند با اين مشكل دست و پنجه نرم مي كنند. گرفتگي عضلات يكي از علائم شديد كمبود منيزيم مي باشد و كساني كه از اين موضوع رنج مي برند بايد حتما ميزان آن را در بدن خود چك كنند. منزيم به اين دليل كه روي سيستم عصبي بدن تاثير مي گذارد، كرخي بدن را مي تواند در برداشته باشد چرا كه ماده اي مفيد و معدني است و كمبود آن مي تواند مانع از رسيدن سيگنال هاي مناسب به بدن باشد كه در آخر باعث بي حالي مي شود وهمچنين مصرف بيش از حد شكر و چربي، نياز بدن به منيزيم را افزايش مي دهد كه بهتر است از مصرف مواد قندي كه براي بدن مضر هستند دوري كرده تا نياز بدن به منيزيم در حد طبيعي باشد تا افراد كمتر دچار كمبود آن شوند.

منيزنيم يكي از مواد معدني بسيار مهم براي بدن مي باشد كه كمبود آن مشكلاتي اعم از مشكلات قلبي-عروقي، گرفتگي عضلات، فشارخون، ديابت، مشكلات عصبي، ميگرن، پوكي استخوان و آنفاركتوس قلبي را در پي دارد كه مصرف تخمه كدو مي تواند از اين موارد پيشگيري مي كند.
تامين كننده روي براي بدن مي باشد:

 

بدن به ويتامين هاي زيادي نياز دارد تا بتواند فعاليت خود را بهينه كند كه يكي ديگر از آن مواد معدني روي مي باشد. كمبود روي در بدن مشكلات بسياري را در پي دارد كه شامل ابتلا به بيماي هاي مزمن اعم از آلزايمر، ديابت، اختلال شناختي، اختلالات عصبي، تصلب شرائين، بيماري هاي خودايمني بوده كه در عملكرد سيستم ايمني بدن اختلال ايجاده مي كند و همينطور باعث بروز التهاب شده و همينطور ابتلا به ديگر بيماري ها مثل عفونت هاي طولاني مدت، ريزش مو، از دست دادن حس چشايي و كندي در كاهش وزن و درد عضلاني مي شود.

در آخر بايد اضافه كرد تخمه كدو شايد در ظاهر خيلي كوچك به نظرآيد اما حاوي مواد معدني بسياري براي تضمين سلامت بدن مي باشد.


برچسب: ،
بازدید:

نوشته شده: ۳ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۵:۳۳ توسط:قاسم كشوري موضوع:
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موضوعات
    موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
آمار
امروز : 8
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 2535
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

http://www.monoblog.ir/ads/fb4a1af661a1397ded95f0fe7a798f6b.gif

لینک های روزانه
لينكي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
چت باکس
صفحات
[ ]