براي لاغري اين تنقلات را بخوريد

در اين .بلاگ در مورد اثرات درماني آجيل صحبت مي شود

  • عوارض سياه دانه آسياب شده چيست؟
  • چرا بايد كامنت اينستاگرام بخريم؟
  • ليست كامل وسايل جشن تولد چيست؟
  • قانون جذب ازدواج
  • تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس

براي لاغري اين تنقلات را بخوريد

۱۹ بازديد

دنياي امروز ما به سمت و سويي مي رود كه اضافه وزن يكي از مشكلات مهم براي عده اي به شمار مي رود كه به دنبال راهبردي براي كم كردن وزن خود و رسيدن به اندام ايده آل با مصرف تنقلات كم كالري هستند.

تقريبا اين موضوع براي تمامي خانم ها پيش آمده، زماني كه به يك مهماني و يا دورهمي دوستانه دعوت مي شوند، درگير وسواس در انتخاب لباس شده و كلي كمدلباس هايشان را بالا و پايين مي كنند تا در آخر به لباس دلخواهشان برسند، بايد گفت اين موضوع براي همه صدق نمي كند كه با رضايت لباس را انتخاب كنند، يكسري بخاطر بالابودن وزنشان در آخر هم با نارضايتي و اجبار يكي از لباس هارا انتخاب مي كنند تا در مراسمي كه برايشان پر اهميت است بپوشند، اما وقتي در مهماني قرار مي گيرند هم بخاطر نارضايتي از لباسشان، به جاي لذت بردن از مهماني، بيشتر در خود هستند و حسرت مي خورند از اينكه نتوانستند به گونه اي كه مي خواستند در آنجا حاضر شوند. باز هم حتما برايتان پيش آمده، در مهماني قرار گرفته ايد و خانم ها هركدام به گونه اي گله و شكايت دارند، به حرف هايشان كه گوش مي دهيد متوجه نارضايتيشان از اضافه وزن مي شويد، از اينكه دائما به دنبال لباس هاي دلخواهشان مي گردند اما باز هم مورد پسندشان را پيدا نمي كنند و تا به حال بارها و بارها روش هاي مختلفي را براي كم كردن وزن خود امتحان كرده، اما نتيجه نگرفته اند.

عده اي به دنبال تنقلات كم كالري هستند اما نمي دانند دقيقا چه تنقلاني كم كالري هستند!

با نشناختن تنقلات كم كالري خودشان را از خيلي ويتامين ها منع مي كنند كه اين در نهايت نتيجه اي عكس به همراه دارد. مثلا آجيل از آن دسته تنقلات كم كالري است كه در ادامه به آن مي پردازيم، اما عده اي ندانسته با تصور پر كالري بودن، آن را از برنامه ي غذايي خود حذف مي كنند.

و اما بپردازيم به اينكه چگونه رژيم غذايي بگيريم كه هم به وزن دلخواهمان برسيم و هم مسير درستي را در پيش بگيريم؟

بايد گفت براي شروع يك رژيم غذايي مناسب، اولين كار شناختن تنقلات كم كالري و همينطور نوشتن يك برنامه ي غذايي متنوع و مناسب است، دومين كاري كه در روند رژيم غذايي كمك مي كند، اين است كه مستقيما از درون پاكت يا بسته تنقلات، تكه هاي خوراكي را برنداريد، چون در صورت انجام اين كار، گرم لذت خوردن خوراكي شده و فراموش مي كنيد تمام بسته را تمام كرده ايد! به همين دليل بهتر است، اول مقداري از تنقلات كم كالري مورد علاقه اتان را برداشته و درون ظرف كوچكي بريزيد، تا هم خوراكي موردنظرتان را نوش جان كنيد و هم رژيم غذايي را رعايت كرده باشيد.

همانطور كه گفته شد در اين قسمت به شناخت تنقلات كم كالري مي پردازيم :

آجيل يكي از مغذي ترين خشكباري است كه در دسته تنقلات كم كالري قرار مي گيرد كه حاوي ريزمغذي هايي مانند ويتامين آ، فسفر، منيزيم و تركيبات امگا3 است كه مصرف مناسب مغزها ريسك بيماري هاي قلبي و عروقي را بين 20 تا 50 درصد كاهش مي دهد. آجيل، پروتئين و يك منبع از فيبر، مقدار ديگري از ويتامين ها و مواد معدني است، آنها همچنين طيف وسيعي از آنتي اكسيدان ها هستند كه براي سلامتي بشدت مفيد هستند.

همانطور كه قبلا گفته شد برخي از افراد از خوردن آجيل اجتناب مي كنند، چون در اين باور غلط بوده كه اين مغزها حاوي چربي غير مفيد هستند، درصورتي كه چربي آنها اشباع نشده و مفيد بوده و براي كاهش وزن و همچنين عضله سازي بسيار حياتي است.

در ادامه بايد به اين نكته هم اشاره كرد كه مصرف بيش از اندازه آجيل نتيجه عكس ميدهد، پس بهتر است آن را كنترل شده مصرف كنيد.

يكي ديگراز تنقلات كم كالري را مي توان شكلات تلخ معرفي كرد، شكلات تلخ يكي از  خوشمزه ترين تنقلاتي است كه امروزه تقريبا سليقه ي همگان را پوشش داده و فوايد قابل توجهي براي سلامت بدن به همراه داشته  كه درصد تلخي بيشتر آن به كاهش وزن نيز كمك مي كند.

بهترين زمان براي مصرف شكلات تلخ هنگام صرف صبحانه است، خوردن يك تكه كوچك شكلات تلخ به همراه صبحانه علاوه براينكه براي سلامت قلب مفيد است، كمك به كاهش وزن مي كند و همچنين باعث فعال شدن آنتي اكسيدان هاي بيشتري در بدن مي شود. لازم است بدانيد هرقدر تعداد آنتي اكسيدان ها بيشتر باشد، باعث مي شود ديرتر به سمت پيري رفته و بدني شاداب تر داشته باشيم. همچنين مصرف شكلات كمك مي كند تا از بروز آلزايمر در سنين بالاتر جلوگيري كنيم، چراكه مغز علاوه بر نيازي كه به خون دارد، همچنين نياز به انرژي بيشتري براي انجام فعاليت و وظايف خود دارد كه شكلات اين انرژي را براي مغز فراهم مي كند. در آخر هم بايد اشاره كرد، هرچه انرژي ما بيشتر باشد، فعاليت ما بيشتر شده كه اين موضوع به روند كاهش وزن كمك مي كند.

احتمالا باز هم عده اي شكلات را مانند آجيل جزء تنقلات پر كالري مي دانند اما لازم به ذكر است شكلات تلخ با شكلات متفاوت است، چراكه هرچه درصد تلخي شكلات بالا مي رود مقدار شكر آن كم و كمتر شده تا به شكلات خالص برسد، پس شكلات تلخ با درصد بالا نه تنها پر كالري نيست بلكه در روند كاهش وزن بسيار مفيد واقع مي شود.

با مواردي كه توضيح داده شد و اطلاعات درباره ي تنقلات كم كالري، بهتر است از زماني كه داريد بهترين استفاده را كرده و يك برنامه غذايي مناسب بنويسيد تا با اجراي آن به وزن ايده آل خود برسيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.